« terug

Republiq

Cijfers. Data. Feiten. Keuzes. Hulp. Dat is de elevator pitch van Republiq. Oké — dat is niet hun elevator pitch, maar het zou 'm zomaar kunnen zijn. De knappe koppen van Republiq (zelden zoveel hoogbegaafden in één kantoor gezien) helpen overheid, zorg, onderwijs en woningcorporaties om zo veel mogelijk uit hun vastgoed te halen. 

Gaan we links, gaan we rechts, wat doen we?

De juiste beslissing

Aan ons de taak om Republiq te herpositioneren en te voorzien van een nieuw uiterlijk waarin we hun verhaal duidelijker maken, zonder te verbergen dat wat ze doen heel erg complex is. 

We ontdekten dat de verbindende factor in al het werk dat ze doen is: het maken van de juiste beslissing

De juiste beslissing voor mensen. Voor de toekomst. Voor je portemonnee. En voor de aarde, niet te vergeten. Want die hebben we maar één.

Helpen bij het maken van de juiste beslissing doet Republiq door complexe zaken overzichtelijk te maken. Dit gebruikten we als uitgangspunt voor de visuele identiteit, waarin we een isometrisch perspectief (hippe woorden on fleek) gebruikten om complexe dingen te tonen. 

Zo ontstonden een vierkante wereldbol, kleine landschapjes, mensen uit perspectief, symbolische keuzes, dikke pakken geld en nog veel meer. Allemaal isometrisch, in een heerlijk knallende kleurstelling.

Wwwebsite

Online is Republiq, net als offline, altijd in beweging. Onze isometrische miniaturen zijn echt tot leven gewekt door ze te voorzien van subtiele animaties. Zo komt die levendigheid ook op de website goed tot zijn recht.

Daarnaast zijn we erin geslaagd om de stugge en complexe materie van Republiq's werkveld te vangen in teksten die, naar eigen zeggen, hartstikke goed leesbaar zijn. Da's goed, want teksten die niemand leest, daar heb je niks aan. Ben je er nog? 

Hele kleine boompjes.
Hier worden die boompjes gekweekt.
Vastgoed is kapitaal.
De wereld is niet plat, het is een Rubik's cube.